RAI nieuwe belangrijke partner voor Apollo Amsterdam

Vandaag hebben de RAI Amsterdam en Apollo op feestelijke wijze hun 2,5 jaar durend partnership beklonken. De RAI wordt partner van de livestream en zal de komende 2,5 jaar de club letterlijk een steuntje in de rug geven met hun logo op de achterkant van het shirt. Lees het officiële persbericht op de site van Apollo.

De RAI en Apollo vinden elkaar vooral in de passie voor Amsterdam. De twee Amsterdamse merken zijn praktisch buren. Daarnaast zetten ze zich beide op hun eigen manier in voor de leefbaarheid van de stad. Dit zal ook de rode draad van de samenwerking vormen.

Apollo Amsterdam en Ace Creations

Sinds het begin van dit seizoen werken Apollo Amsterdam en Ace Creations samen om de commerciële activiteiten van de club verder te professionaliseren. Hierbij gaat het om het versterken en verder uitbreiden van de banden tussen Apollo en haar zakelijke netwerk. Daarnaast helpt Ace Creations bij het laden van het merk Apollo Amsterdam.

Birgit Soethof, oprichter van Ace Creations: “De samenwerking die tot stand is gekomen tussen de RAI en Apollo is er één waar we met z’n allen trots op mogen zijn. Apollo is een merk met veel potentieel en een partnership met zo’n sterk Amsterdams A-merk als de RAI is daar een bevestiging van.”


Over Apollo Amsterdam

De meeste sportliefhebbers denk bij Apollo Amsterdam alleen aan het 5×5 Dutch Basketbal League team, maar de club is ook op mondiaal niveau actief met het 3×3 basketbal. Met succes! Het team won afgelopen jaar zilver op het WK. In de zomer van 2019 zal het WK 3×3 in Amsterdam plaats vinden. Een moment wat voor de samenwerking tussen de RAI en Apollo al in de kalender gearceerd staat.

De maatschappelijke kant van de samenwerking

Naast actief te zijn in de topsport vervult de club ook een maatschappelijke rol binnen de stad. Apollo Amsterdam is namelijk onder andere trekker van een groot stedelijk project waarin Amsterdamse kinderen worden gestimuleerd om te gaan basketballen. In lijn met dit maatschappelijke programma en als onderdeel van de sponsorovereenkomst worden uit naam van de RAI, 250 basketballen in de stad uitgedeeld via ‘Stichting Elk Kind een Bal’.

Kortom voldoende ontwikkelingen waarin de RAI en Apollo de komende 2,5 jaar gaan samenwerken. We kijken er naar uit om gezamenlijk de ambities voor de stad én de sport te verwezenlijken.

Birgit
Birgit Soethof is marketeer en eigenaar van Ace Creations. Birgit is gespecialiseerd in merkpositionering, merkactivatie en relatiemarketing.