In 3 stappen een merkpositionering voor start-ups

Nieuw in de Ace Creations toolkit! Een workshop merkpositionering start-ups. Het uitwerken van een merkpositionering kan een lang en duur proces zijn. Terwijl je als start-up het liefste gewoon meteen wilt beginnen. Toch wil je het professioneel aanpakken. Dat is precies waar wij met deze workshop een oplossing voor bieden. Binnen één dagdeel doorlopen we gezamenlijk de drie basis stappen voor de merkpositionering van jouw start-up!

Waarom is een merkpositionering belangrijk?

Keuzes maken is belangrijk. Binnen een bedrijf worden tal van keuzes gemaakt, maar de klant maakt ook keuzes. Uiteraard willen we dat ze voor jou kiezen en misschien nog wel belangrijker, voor je blijven kiezen. Daarom moet een klant zich bewust zijn van je bedrijf. Dit is waar je merk om de hoek komt kijken.

Een merk maakt je herkenbaar en helpt klanten een voorkeur ontwikkelen voor jou als bedrijf. Klanten kiezen voor merken die passen bij hun manier van leven. Daarom is het belangrijk om met je merk aan te sluiten bij de normen, waarden en gedragingen van je doelgroep. Makkelijker gezegd dan gedaan… Het belangrijkste hierin is het maken van keuzes. Daarvan wordt je als organisatie herkenbaar en win je het vertrouwen van je doelgroep.

Wat zijn de drie stappen?

Zoals gezegd bestaat de workshop uit drie basis stappen. Deze zijn:

  1. De definitie van het merk
  2. De concurrentiepositie van het merk
  3. De communicatiekenmerken van het merk

Gezamenlijk werken we deze drie stappen door. Het resultaat van de workshop is een concreet overzicht van het merk, de concurrentie en een strategie waarlangs de marketing gevoerd kan worden.

Wil je hier meer over weten. Neem dan contact op met Birgit Soethof van Ace Creations. Birgit is telefonisch te bereiken 06-25381963 of via de e-mail: birgit@acecreations.nl

Birgit
Birgit Soethof is marketeer en eigenaar van Ace Creations. Birgit is gespecialiseerd in merkpositionering, merkactivatie en relatiemarketing.